På rätt väg

Ja, just nu känns det riktigt bra, bena vill mer trots att de är ganska trötta efter 22,2k, blev ganska imponerad av mig själv tempot låg runt 5,45 trots att det var några månader sen jag var ute på denna distans.
Foten höll bra, pilotten fungerar. foten blev dock lite trött och den är lite öm och det borde den vara eftersom den inte är van att det finns en pilott. Men jag hade inga "stickningar" under löpet och jag fick ut kraften i steget annars har det känts som man har "haltat" lite. Det bästa av allt är jag har fått tillbaka suget att springa. Nu blir det vila ytterligare 1-2 dagar varav en kommer få bli ett fyspass med core/armar. sen på torsdag (förhoppningsvis) så går jag ut på ett lugnt 12k pass och "lyssnar" lite på kroppen och se vad den tycker. Men jag är otroligt glad att snön är borta och att det går att springa i princip var jag vill, trots att jag älskar traillöpning så gillar jag asfalt/grus otroligt mycket också. Jag kommer att klara HCU i år! Blir ett testlopp med målsättning 5 varv runt örsjön ca 60k det blir ett perfekt testlopp för mig. Jag hoppas jag kan få med en medlöpare nåt varv skulle vara grymt skönt. Ser vcerkligen i fram emot denna egna utmaning i början på maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0