Lägesrapport April

Haft mycket att stå i denna del av året med jobb så träningen har fått legat på sidan.
+
Har hunnit med två fina långpass, 40k och 30k kändes riktigt bra.
Fått ca 175 km i April jämfört med 125 ifjol.
-
Skador, problem med foten och lite ömmande knä.
Klimatet varmt-dag /kallt-natt sätter sina spår. Psoriasisartriten påminner mig att jag är sjuk, det är knappt medicinen hjälper. Den mentala biten får jobba hårt men jag antar att det stärker psyket gällande smärta? kan tänka mig att den kan kanske vara till hjälp när jag är som tröttast och ont i kroppen, jag menar det är vardagsmat halva året?.
Sammanfattningsvis är jag ca 1 månad före i träningen, känns som styrkan är den jag hade strax före stockholmmaran ifjol. Den mentala viljan är dock inte lika stark tycker jag just nu men det kan mycket väl ha att göra med dag/natt klimatet.
Tycker även att jag har ätit lite väl gott? känner mig lite rundare och gått upp 2kg, dock inget som påverkat löpningen negativt...ännu, Maj närmar sig och jag har sagt om ca 1,5-2v ska jag köra testlopp runt örsjön, försöka simulera lite känslan av att springa lite längre med matstopp samt att prova springa "nattpass".
Jag hoppas värmen kommer snart då maj kan bli en väldigt spännande förberedande månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0