Åter till vardagen

Efter lite rännande i södra Sverige med besök till gamla bekanta till min käre sambo så var det dags att åter ställa sig på vågen. WOW det är ganska fantastiskt vad godis och skräpmat kan göra på 10-14 dagar!!! Shit! Visserligen var det kväll men 2,5-3kg upp! Nu blir det visserligen laddning inför tjurruset för att nå formtopp i oktober. Strategin är enkel: Börjar idag med ganska hård diet för att lätta lite dödvikt tillsammans med ganska lågintensiv träning med blandade distanser. Sen blir det lite mer kvalitetsträning för att bygga muskler tillsammans med mer kontrollerad kost, och sista fasen blir lite finputsning. Ett preparelopp innan tjurrset blir 1:a september med tough viking som ska bli sjukt spännande. Kan i skrivande stund säga att dag 1 är avklarad tyvärr utan träningspass då jag kände mig otroligt seg. Troligaste orsaken kan vara att jag är lite "carlagged". Körde bil från Strömstad till Härnösand igår tog ca 11h att köra 82mil. puh!

Nu blir det en film sen blir det natta! och imorgon hoppas jag på lite bättre fart så jag orkar springa ett långpass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0