Nya tag - HCU 2014

Efter lite torka på löpningen och trytande motivation så börjar jag känna mig på G igen. Fått någon typ av "mortons tå" på högra foten som gjort att det inte gått att springa lika lätt, så det har varit ett bakslag. Varken velat sprungit eller skrivit här på bloggen, Men nu känns det som jag vill upp på banan igen.
Var på ett möte med min nya klubb HCU RC - High Coast Ultra Running Club som för övrigt arrangerar High Coast Ultra 129k och 75k den 28 juni i år, hur coolt låter inte det?
Mötet gav mig inspiration och fick lite tips att göra för att det skulle gå att köra igen. Pilott är det som gäller och det funkar relativt bra känns ganska obehagligt från början men det är en klar bättre löpkänsla. Men ack vad jag har tappat styrka, både core/ben axlar är ganska otränade för tillfället. Mötte en trevlig löpare som heter Örjan som har mycket erfarenhet och duktig löpare. Får känslan att han är ett bra bollplank. Det roliga är att jag har följt han lite på jogg.se och där ser han rentutav lite elak ut men skenet bedrar en otroligt ödmjuk kille som har gjort fina prestationer. Skulle gissa att det är hans fightingface som är på bilden på jogg haha.

Ja HCU, lite drygt 3 månader kvar... längsta passet i år är ca 17-18k så jag har lite att göra, har passat på att gå bort några vinterkilon så matchvikten ser bra ut nu är det bara att träna hårt och smart i 2,5 månader för att nå toppformen. Det taktiska med HCU är klart jag har en ganska klar bild hur jag ska lägga upp loppet. Det absolut svåraste är att ta det lugnt från början då man fortfarande är pigg. 2 primära mål har jag inför HCU, Klara 129k helst under 24h.

Delmål just nu är att i slutet april/maj genom föra 4 varv runt örsjön varannat varv medsol/motsol blir ca 48k som blir ett mycket bra riktmärke hur jag ligger till. så med andra så är det bara att börja öka på långpassen successivt. Ska försöka ligga mellan 3,5-4mil i veckan. Nä nu kan jag inte skriva mer måste ta veckans långtur, målet blir 21,1k :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0