Härnö Trail

Jag och Tommy Körde Härnö Trail den 4:e oktober.  Ett nytt lopp i Härnösand. I år var det dock bara ett testlopp med ca 70-80 deltagare. Loppet fanns i två längder 8,7 och 21,3k. Fint arrangemang måste tilläggas. Bra väder och med bästa förutsättningar för ett lopp. Dock har jag aldrig varit så besviken på min egen prestation efter ett genomfört lopp.

Efter en veckas analys har jag kommit fram till följande: jag tog mig vatten över huvudet. Hur fan kan ställa upp i en halvmara distans nu? Jag kom igång med löpningen i augusti efter drygt 1 års uppehåll från träning/löpning pga hälsporre. Så på ca 5-6v förväntade jag mig vad? Hjärnan fattade nog inte riktigt att jag hade haft uppehåll! 

Att jag tog mig runt överhuvudtaget var egentligen bra men jag vet att jag kan bättre.

Resultatet av detta urusla upplägg gav självkänslan en rejäl törn och gav rejält med bränsle till jävla anamma. Nu är det ca ett år kvar till revanschen och jag ska träna så jäkla hårt för detta lopp. Många kommer säkerligen träna under 2016 men jag ska ta mig fasen träna lite hårdare.

Började kosthållning redan för 4 veckor sedan. nu ska netto 8-10 kg bort och bygga lite muskler. Äter allt men räknar kalorier, ca 1500 /dag är intaget. Ger en nedgång på ca 0,5kg per vecka.

Nästa testlopp blir sthlmmaran, ska träna hela vintern för att vara stark nog för distansen.
Vikt nu: 75kg (-3kg) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0