speedhiking

finns det något som heter ultra speedhiking? satt och läste lite löst om detta. sammanfattningsvis kom jag fram till följande: vanligt i speedhiking är distanser mellan 5-15miles, hastigheten ligger vanligtvis inom intervallet 2,5-4 Miles/h. och kombinationen löpning-vandring-stavgång.

satt mig ner och sneglade på min utrustning och funderade lite över det taktiska upplägget för high Coast ultra. återspeglade lite hur jag rörde mig i fjol, och kom fram till att jag INTE ÄR ultralöpare (tror jag) vet fortfarande inte riktigt vad definitionen är. det jag tror jag är: är en speedhikingutövare på ultradistans? känns som mer rättvist eller? måste nog fundera lite över detta nästa långpass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0